12 Jun 2011

keselamatan penduduk Kg sinulihan baru terancam!!..?

09 JUN 2011 - Penduduk KG Sinulihan Baru digemparkan dengan satu kemalangan yang berlaku di jambatan yang berdekatan dengan KG Sinulihan Baru menghala ke Kg Mengkotog. Namun begitu ia tidak melibatkan kematian, cuma kecedaraan ringan sahaja.

menurut maklumat yang diperoleh daripada penduduk KG Sinulihan Baru, kemalangan yang berlaku di tempat tersebuat sebelum ini berlaku sebanyak 3 kali dan kemalangan yang terbaru ini adalah kali yang ke-4. hal ini disebabkan keadaan jambatan tersebut adalah sangat bahaya, sehinggakan seoarang pemandu lori yang sentiasa menggunakan jambatan tersebut merasakan keselamatannya terancam disebabkan keadaan jambatan yang sudah rosak, begitu juga dengan penduduk yang lain yang menggunakan laluan tersebut.


motor jatuh di sungai

 keadaan motor yang terjatuh



 salah seorang penduduk mencari barang lain yang tercampak didalam sungai


keadaan jambatan yang usang dan sentiasa menghantui penduduk yang menggunakannya

sampai bilakah kayu balak ini bertahan

agak-agaklah kayu balak yang cuma beberapa batang ne boleh angkat berapa Kilo lagi arh????

jambatan ini digunakan semua penduduk Kg untuk mencari rezeki, selain itu terdapat beberapah buah KG yang menggunakan jalan ini untuk ke Kg mereka.

bardasarkan maklumat yang benar, sudah kerap kali penduduk melaporkan pada pihak yang berkaitan dan penduduk pernah melaporkan dan mengajak sendiri wakil rakyat untuk melihat keadaan sebenar jambatan tersebut, namun usaha tersebut sangat mengecewakan kerana tidak ada tindakan yang diambil oleh pihak yang berwajib. selain itu respon yang diberikan oleh wakil rakyat adalah sangat mengecewakan dimana wakil rakyat menyuruh penduduk Kg melaporkan masalah tersebut di JKR dengan hujah kalu dilaporkan pada dia. wakil rakyat tersebut juga akan melaporkan dengan JKR. oleh iu beliau menyuruh penduduk yang melaporkan sendiri dengan JKR(sember dari penduduk KG)

persolan disini apakah tanggungjawab seorang wakil rakyat ??, dan apa sudah jadi dengan selogan `rakyat didahulukan`` ??....atau  berlaku dahulu kematian baru nak selasaikan masalah ini...( itu yang dimaksudkan ``rakyat didahulukan``ka??)....

Tiada ulasan: