3 Oktober 2011

Kesusahan Penduduk KG Sinulihan Baru

Dibawah pemerintahan PBRS (YB Josep Kurup), masyarakat KG Sinulihan Baru dipinggirkan dan dalam kesusahan kerana tidak mendapat kemudahan yang asas iaitu "AIR". walaupun kampung tersebut mendapat peruntukan 1juta sebagai projek bekalan air dan telah disiapkan, namun apa yang mengecewakan penduduk kampung adalah projek itu gagal diurus dengan baik, akibatnya penduduk masih lagi menghadapi masalah AIR.
keadaan tadahan air yang semakin kering

keadaan tadahan air 

penduduk KG sendiri akan melakukan kerja-kerja penelangaraan

penduduk KG terpaksa kerap kali ke tadahan untuk membaiki Paip(kerja-kerja penylangaraan)

kerapkali penduduk KG menghadapi masalah air walaupun projek bekalan air yang bernilai 1juta telah siap dilaksanakan. namun apa yang menjadi persoalan disini adakah projek itu dilaksanakan seperti yang dikehendakai. hal ini disebabkan sepanjang projek itu telah siap dan sehinggalah sekarang, kerapkali penduduk melakukan penyelengaraan. apa yang menimbulkan persoalan lagi disini, walaupun projek itu bernilai 1juta, namun keadaan sistem pempaipan yang dilakukan amat tidak sesuai dengan kos yang diberi untuk kerja2 pembinaan projek tersebut.


dan sekarang penduduk kampung mengalami masalah air semula....

mana perginya wakil rakyat ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tiada ulasan: